انواع اختلالات جنسی در مردان و زنان
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
 

مشکلات جنسی زنان

مشکلات جنسی زنان در رابطه جنسی به معنای عدم پاسخگویی یک زن به محرک جنسی است. بیزاری از طرف زن به مقاربت جنسی و عدم موفقیت یک زن در رسیدن به ارگاسم در طی مقاربت جنسی.

این اختلال می تواند ناشی از مشکلات روانی یا عاطفی مانند استرس ، اضطراب ، افسردگی ، خستگی ، نگرانی ، احساس گناه ، ترس از مقاربت دردناک و ترس از بارداری باشد. همچنین می تواند از عدم تحریک شریک زندگی ، نامطلوب بودن محیط و استفاده از الکل یا مواد مخدر ایجاد شود.

مشکلات جنسی یک اختلال شایع است

اختلال جنسی در زنان یک نگرانی رایج است که در بسیاری از خانمها مشترک است. ممکن است در هر مرحله از رابطه جنسی مشکل ایجاد شود که مانع از رضایت یک زن می شود. بسیاری از خانم ها تمایلی به بحث در مورد مشکلات جنسی خود ندارند و خجالت می کشند ، اما در شرایطی که اختلال بیشتر شود لازم است که با سکستراپیست مشکلات خود را در میان بگذارید زیرا بیشتر موارد اختلالات جنسی زنان قابل درمان است. اختلال عملکرد جنسی زنان ممکن است مشکلات مربوط به میل جنسی ، برانگیختگی ، ارگاسم ، هورمون ها یا درد را در بر بگیرد.

علل مشکلات جنسی در زنان

اختلالات جنسی در زنان می تواند دلایل جسمی یا روانی داشته باشد.

دلایل جسمی شامل دیابت ، بیماری های قلبی ، بیماری های عصبی ، عدم تعادل هورمونی ، یائسگی ، بیماری های مزمن مانند بیماری کلیوی یا نارسایی کبد ، عفونت ادراری ، الکلیسم ، سوء مصرف دارو و عوارض جانبی داروها از جمله داروهای ضد افسردگی است. نوسانات هورمونی که در دوران بارداری ، بعد از زایمان و یائسگی اتفاق می افتد نیز ممکن است نقش داشته باشند.

دلایل روانشناختی سرد مزاجی جنسی می تواند شامل استرس ، اضطراب ، نگرانی از عملکرد جنسی ، مشکلات رابطه ، افسردگی ، احساس گناه و اثرات یک آسیب جنسی در گذشته باشد.

چه افرادی بیشتر مستعد داشتن مشکلات جنسی هستند؟

زنان و مردان به یک اندازه می توانند از مشکلات جنسی رنج ببرند. سالمندان به دلیل کاهش سلامت مرتبط با پیری ممکن است بیشتر به اختلالات جنسی دچار شوند. مردان ممکن است دچار انزال زودرس یا انزال با تاخیر ، مشکل در نعوظ یا حفظ نعوظ یا مشکلات ناشی از تستوسترون پایین باشند. مانند زنان ، مردان نیز ممکن است به بی میلی جنسی دچار شوند.

بی میلی جنسی در زنان

عدم تمایل جنسی یا عدم علاقه به رابطه جنسی مانع از میل جنسی می شود. سردمزاجی زنان دلایل زیادی می تواند داشته باشد از جمله:تغییرات هورمونی ، شرایط و معالجات خاص پزشکی ، افسردگی ، بارداری ، استرس ، خستگی ، تأثیرات شیوه زندگی مانند استرس شغلی یا مراقبت از کودک و حتی بی حوصلگی. اگر فکر می کنید عوارض دارویی در عدم تمایل شما نقش دارد ، با پزشک خود صحبت کنید. برقراری رابطه جنسی در مکان های جدید ، در زمان های مختلف روز یا تلاش برای موقعیت های مختلف جنسی ممکن است باعث ترغیب مجدد گردد.

عدم توانایی در برانگیخته شدن

تحریک نشدن کافی واژن در زنان ممکن است باعث عدم توانایی تحریک جسمی در طی فعالیت جنسی شود. مشکلات جریان خون به واژن و کلیتوریس نیز ممکن است بر برانگیختگی تأثیر بگذارد. روان کننده ها ممکن است به زنان کمک کنند تا راحت تر برانگیخته شوند. اگر یک زن یائسه باشد ، ممکن است کرم استروژن نیز کمک کند.

مشکلات ارگاسم در زنان (آنورگاسمی)

عدم وجود اوج جنسی (ارگاسم) آنورگاسمی نامیده می شود. عوامل زیادی می توانند در بروز آنورگاسمی نقش داشته باشند از جمله: بی میلی جنسی ، بی تجربگی یا عدم آگاهی. علل روانشناختی در آنورگاسمی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

گناه ، اضطراب ، یا آسیب جنسی و سوء استفاده در گذشته

تحریک ناکافی ، داروها یا بیماری های مزمن نیز می توانند منجر به عدم ارگاسم شوند.

رابطه جنسی دردناک

از دیگر مشکلات جنسی زنان مقاربت دردناک می باشد که می تواند نتیجه تعدادی از شرایط مانند اندومتریوز ، توده لگن ، کیست تخمدان ، واژینیسم ، عدم تحریک کافی ، خشکی واژن ، وجود بافت اسکار از عمل جراحی یا بیماری مقاربتی باشد. اسپاسم دردناک و غیر ارادی عضلات اطراف ورودی واژن وضعیتی به نام واژینیسموس است که ممکن است در خانمهایی که ترس از دخول دارند رخ دهد و برای آنها بسیار دردناک باشد. فوبیای جنسی یا تجربیات آسیب زای قبلی نیز می تواند تأثیرگذار باشد. dyspareunia  درد در حین مقاربت یا فعالیت جنسی دیگر است که شامل دخول یا تلاش برای دخول است. درد ممکن است سطحی یا عمیق باشد.

چگونگی تشخیص و درمان مشکلات جنسی زنان

با درمان کردن مشکلات اساسی جسمی یا روانی ، بسیاری از انواع مشکلات جنسی قابل درمان است. معمولاً این پروسه شامل همکاری بین بیمار ، روانشناس و سکستراپیست است. با انجام دادن تمرین ها توسط خود فرد و همسر روند درمان سریع تر انجام می شود.

آموزش بیماران در غلبه بر اضطراب و عملکرد جنسی بسیار مهم است. آگاهی از رفتارهای جنسی ممکن است اضطراب را کاهش دهد. آگاهی از آناتومی طبیعی ، عملکرد جنسی ، تغییراتی که در دوران پیری رخ می دهد و تغییراتی که در دوران بارداری و یائسگی رخ می دهد ، می تواند ترس زنان را کاهش دهد.

تقویت میل جنسی در زنان

برای کمک به زنان در رفع برخی از اختلالات جنسی ممکن است تقویت تحریکات جنسی لازم باشد. استمناء ، تغییر روال جنسی یا استفاده از فیلم ها یا کتاب های مزتبط با آموزش مسائل جنسی ممکن است کمک کند. با بدن خود و آنچه در شما احساس خوبی دارد آشنا شوید. به شریک زندگی خود بگویید. موقعیت های مختلف جنسی را امتحان کنید ، در ساعات مختلف روز و در مکان های جدید رابطه جنسی برقرار کنید. رابطه جنسی را برنامه ریزی کرده و برای آن وقت و انرژی بذارید تا احساس عجله و خستگی نکنید.

به حداقل رساندن درد

اگر مشکلات جنسی زنان به دلیل درد باشد ، بعضی اوقات تغییر موقعیت های جنسی ممکن است به حداقل رساندن یا از بین بردن درد کمک کند. روان کننده های واژن ممکن است درد ناشی از اصطکاک را تسکین دهند و استراحت قبل از مقاربت (حمام گرم ، مراقبه) ممکن است درد را کاهش دهد. جلوگیری از فشار زیاد ممکن است کمک کند. پزشک ممکن است توصیه کند که زن قبل از مقاربت ، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مصرف کند تا درد را به حداقل برساند.

چگونه هورمون ها بر عملکرد جنسی تأثیر می گذارند؟

هورمون ها نقش زیادی در عملکرد جنسی زنان دارند. با افزایش سن ، هورمون استروژن کاهش می یابد ، که می تواند به برانگیختگی کم و کاهش احساس دستگاه تناسلی منجر شود. سطح پایین هورمون تستوسترون در زنان نیز ممکن است در کاهش برانگیختگی جنسی ، و عدم ارگاسم نقش داشته باشد.

آیا مشکلات جنسی زنان قابل درمان است؟

پیش آگهی درمان مشکلات جنسی زنان بستگی به این دارد که آیا علت اصلی قابل درمان است یا خیر. اگر اختلال عملکرد جنسی به یک وضعیت جسمی قابل درمان باشد ، نتیجه اغلب مثبت است. هنگامی که اختلال عملکرد به دلایل روانی است ، اغلب با کمک  مشاوره ، آموزش و بهبود ارتباط بین زوجین قابل درمان است. اگر ترکیبی از عوامل به اختلال عملکرد جنسی زنان منجر شده ، برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید به همه آنها رسیدگی شود.

مشکلات جنسی آقایان

مشکلات جنسی آقایان موضوع بسیار مهمی است. اگر مرد در رابطه جنسی نتواند همسر خود را ارضا آسیبهای روحی فراوانی خواهد دید. به همین دلیل بهتر است آقایان شناخت کاملی نسبت به این اختلالات داشته باشند و برای حل آنها اقدام کنند.

مشکلات جنسی آقایان به چند دسته تقسیم می‌شوند که به شرح زیر است:

    • اختلال نعوظ
    • کاهش میل جنسی
    • انزال زودرس
    • درد در هنگام انزال

روغن شتر مرغ نوشاد ۶۰ میلی لیتر

بالش طبی مدل موج شیاردار

اسپکلوم واژینال یکبارمصرف

تخت ریکاوری سه شکن مدل تنظیم ارتفاع

محصولات پشنهادی فروشگاه وینکل

اختلال نعوظ در مردان چیست؟

در حین رابطه جنسی شدت جریان خون در اندام جنسی آقایان افزایش پیدا می‌کند و همین امر سبب سفتی آلت تناسلی می‌شود. اما گاهی این امر به خوبی رخ نمی‌دهد و آلت تناسلی نمی‌تواند حالت سفتی خود را حفظ کند.

کارشناسان بر این عقیده هستند که مشکلات قلبی و عروقی یکی از دلایل عمده اختلال نعوظ به شمار می‌روند. مطالعات نشان می‎دهند تقریبا دو سوم مردانی که دچار حمله قلبی می‌شوند در چندین سال گذشته به اختلال نعوظ دچار شده بودند.

یکی دیگر از دلایل این امر اضافه وزن است. به طور کلی چاقی و اضافه وزن بر کیفیت رابطه جنسی اثر منفی می‌گذارد. به همین دلیل کارشناسان سلامتی همیشه در مورد کاهش وزن هشدار می‌دهند.

اختلال نعوظ یکی از مشکلات جنسی آقایان است که در چندین سال اخیر بسیار شایع شده است. یکی از دلایل عمده آن می‌تواند پیروی از سبک زندگی ناسالم باشد.

درمان نعوظ

درمان نعوظ چیست؟ اگر ED دارید ، ممکن است فکر کنید که درمان تستوسترون به شما کمک می کند. تستوسترون یک هورمون جنسی مردانه است. بعد از سن 50 سالگی، سطح تستوسترون در مردان به آرامی پایین می رود و شیوع ED بیشتر می شود. فقط در صورتیکه علائم و نشانه‌های دیگری از تستوسترون پایین داشته باشید، باید دو بار در مورد درمان فکر کنید.

داروی درمان ناتوانی جنسی

مرحله اول درمان ناتوانی جنسی استفاده از داروهای خوراکی می‌باشد.

3 داروی خوراکی که به طور رایج در ایران و سایر کشورها تجویز می‌شود، شامل:سیلدنافیل سیترات (ویاگرا)، تادالافیل سیترات (CIALIS) و وردنافیل می‌باشند.

تقریبا عوارض هر سه دارو یکسان می‌باشد. عوارض شامل :

  • سردرد
  • احتقان بینی
  • اختلال گوارشی
  • اختلال دید (دید آبی رنگ)
  • درد زانو.

درد عارضه مربوط داروی تادالافیل می‌باشد که گاهی بسیار شدید و غیر قابل تحمل می‌باشد. یک ساعت قبل از عمل جنسی یکی از داروها باید میل شود. 30 تا 60 دقیقه بعد نعوظ و ارکشن به وجود می‌آید

. این داروها 50 تا 60 درصد پاسخ دارویی دیده شده. 12 درصد بیماران ممکن است به علت عدم تاثیر دارو در درازمدت (معمولا 2 سال) درمان با دارو را قطع می‌کنند.

مطالعات کلینیکی نشان داده که 2/1 درصد از بیماران پس از 3 سال دارو را قطع می‌کنند و 1 تا 3 درصد به علت عوارض جانبی بوده. نوع درمان اختلال نعوظ را با توجه به عوارض جانبی، پاسخ دارو و بررسی خود بیمار باید انتخاب کرد.

 در موارد ذیل استفاده از داروهای نامبرده مجار نمی‌باشد

  • بیمارانی که سکته قلبی یا مغزی (Stroke) در 6 ماه گذشته داشته‌اند یا از آریتمی و از بی‌نظمی پرخطر رنج می‌برند.
  • درد آنژین صدری هنگام عمل جنسی
  • نارسایی احتقانی قلب (class 2)
  • در افراد مبتلا به فشارخون در حال استراحت
  • فشار خون بالا

در بعضی بیماران ممکن است داروهای خوراکی موثر قرار نگیرد، پس از یک دوره زمانی اثر دارو قطع شود.

درمان ناتوانی جنسی با آمپول

گام بعدی درمان مشکلات نعوظ، استفاده از آمپول‌های پروستاگلندین، پاپاورین و رژنتین می‌باشد. در امریکا این سه آمپول در یک آمپول واحد به نام Trimix وجود دارد ولی در ایران گاهی هر کدام از این آمپول ها در داروخانه‌های تک نسخه‌ای وجود دارد.

درمان خانگی ناتوانی جنسی

اگر مبتلا به اختلال نعوظ هستید، پیش از آنکه به دنبال داروهای شیمیایی برای درمان بروید ابتدا مسیرهای زیر را امتحان کنید.

یکی از مهم ترین علل ضعف در شق نگه داشتن آلت مربوط به ضعیف شدن عضلات کف لگن است، شما می توانید با تمرینات کگل به راحتی قوای از دست رفته این ناحیه را باز گردانید.

تمرینات کگل مردان

برای تقویت عضله کف لگن، ابتدا باید این عضله را پیدا کنید. ممکن است چند بار نیاز به امتحان کردن داشته باشید تا این عضله را پیدا کنید.

این عضله از مقعد شروع شده و تا پشت بیضه ها کشیده می شود.

راه اول :

  • سعی کنید هنگامی که ایستاده اید، ادرار خود را قطع و وصل کنید. عضله ای که این کار را انجام می دهد، عضله کف لگن شماست.

راه دوم :

  • فکر کنید در حال ادرار کردن هستید و کسی میخواهد به دستشویی وارد شود و باید جریان ادرار متوقف کنید. این کار را چند بار امتحان کنید تا عضله را پیدا کنید.

طریقه اجرای تمرینات کگل برای تقویت نعوظ

پس از اینکه عضله کف لگن را پیدا کردید، باید آن را تمرین دهید :

  • عضله را سفت کنید و به مدت 5 تا 6 ثانیه نگه دارید.
  • عضله را رها کنید تا ریلکس شود.
  • در هر نوبت 10 تا 20 بار این کار را انجام دهید.
  • 3 تا 4 بار در روز نوبت های تمرینی را تکرار کنید.
  • سه ماه این تمرینات را روزانه انجام دهید.

درمان های خوراکی ناتوانی جنسی

بسیاری از ما می پرسند که برای بهبود نعوظ و جلوگیری از شل شدن آلت چه بخوریم. حقیقت این است که رژیم غذایی طولانی مدت، اثر مهمی در توانایی نعوظ فرد دارد. چربی خون بالا موجب ناتوانی در سفت کردن آلت و نگه داشتن آن می شود، پس درمان چربی خون می تواند نقش مهمی در بر طرف کردن این بیماری داشته باشد.

مواد غذایی دیگری که به بهبود نعوظ مردان کمک می کنند :

  • گیاه جنسینگ
  • انبه
  • گوشت کوسه
  • فلفل فرمز تند

برای درمان نعوظ به چه پزشکی مراجعه کنیم ؟

برای درمان عدم نعوظ،درمان سستی نعوظ و مشکلات ازین قبیل، اورولوژیست بهترین گزینه می باشد. اورولوژیست یا همان متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان زیرا اگر مشکل از میزان تستوسترون فرد باشد این مشکل با دارو و یا تزریق توسط اورولوژیست قابل حل می باشد.

کاهش میل جنسی یکی از مشکلات جنسی آقایان است که بر کیفیت رابطه اثر می‌گذارد!

در گذشته هر گاه صحبت از کاهش میل جنسی می‌شد بیشتر توجهات به طرف زنان برمی‌گشت. اما بهتر است بدانید این اختلال در میان مردان نیز بسیار رایج است.

یکی از دلایل عمده کاهش میل جنسی در آقایان کاهش ترشح هورمون تستوسترون در بدن است. استرس، مشکلات خانوادگی و کمبود خواب سه دلیل عمده تغییر ترشح این هورمون در بدن به شمار می‌ر وند.

اگر میل جنسی در شما کاهش یافته است باید آن را جدی بگیرید. کاهش ترشح هورمون تستوسترون تنها باعث کاهش میل جنسی نمی‌شود، بلکه خطر ابتلا به پوکی استخوان ، دیابت نوع 2 و در موراد حاد خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.

درمان‌های زیر با توجه به علت بی‌میلی جنسی انجام می‌شود:

  • سالم‌تر کردن سبک زندگی: بهبود رژیم غذایی، ورزش منظم، خواب کافی، کاهش مصرف مشروبات الکلی و کاهش استرس
  • تغییر داروهای مصرفی: داروهای کاهش دهنده میل جنسی با نظر متخصص تعویض می‌شود.
  • درمان جایگزنی تستوسترون
  • مشاوره

در صورتی که کاهش میل جنسی منشأ روحی داشته باشد، مشاوره توصیه می‌شود. کم شدن شهوت گاهی بیانگر تمایل مرد برای برقراری رابطه‌ای نزدیکتر به همسرش است، رابطه‌ای که جنسی نیست اما زن و شوهر را به هم نزدیک‌تر می‌کند. چنانچه زوجین به اتفاق یا جداگانه با مشاور درباره این مشکلات صحبت کنند، مسلماً روابط‌شان بهبود خواهد یافت. اگر مشکل افسردگی باشد، داروی ضدافسردگی تجویز می‌شود؛ هر چند بعضی از این داروها میل جنسی را کاهش می‌دهند. اما داروهایی مانند سیالیس، لویترا و ویاگرا که تبلیغ می‌شوند، چقدر سودمند هستند؟ واقعیت این است که این داروها میل جنسی را افزایش نمی‌دهند و مزیت آنها این است که مرد را به نعوظ می‌رسانند و نعوظ را حفظ می‌کنند.

دیگر توصیه‌های مفید برای افزایش میل جنسی

  • ورزش کنید: تحرک بسیار مهم است و حس آزادی و شادابی را در فرد القاء می‌کند. ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و با همسرتان یا به تنهایی پیاده‌روی کنید. تناسب اندام و رضایت از بدن اعتماد به نفس را در برقراری رابطه جنسی نیز افزایش می‌دهد.
  • واقع‌بین باشید: اگر این را قبول کنید که الزاماً هر رابطه جنسی نباید بدون نقص باشد، دیگر هنگام نزدیکی اضطراب نخواهید داشت. اگر به مشکلات احتمالی بخندید، همسرتان دفعه بعد رغبت بیشتری خواهد داشت و می‌تواند بدون احساس اضطراب و گناه از رابطه لذت ببرد.
  • از تصورات خود کمک بگیرید: امروزه مشاوران ازدواج سفر هر از گاه در دنیای تخیلات را توصیه می‌کند. اگر می‌خواهید همسرتان را در لذت خود شریک کنید، هر دو با هم به کشف دنیای تخیلی نقش بسته در فیلم‌ها و کتاب‌ها بروید و مساوات را بین فانتزی‌های زنانه و مردانه رعایت کنید. پس از به اشتراک گذاشتن رویاهای خود از همسرتان بخواهید تا تخیلات خود را با شما در میان بگذارد. اگر همسرتان هیچ تخیلی ندارد، دست از تلاش نکشید؛ از او بخواهید فقط یکی از رویاهای خود را که همواره در آرزوی برآورده شدن آن به دست مرد زندگی‌اش بوده است، نام ببرد.
  • تدارک ببینید: این که بخواهید نزدیکی را بدون هیچ برنامه‌ریزی در لحظه پیش ببرید و صرفاً به احساس و حرارت خود اکتفا کنید، اشتباه است. اهمیت جزییات را دست‌کم نگیرید و با آنها به زندگی خود روح بدهید، به همسرتان هدایای کوچک بدهید، موسیقی مورد علاقه دوران تحصیل خود را پخش کنید، موبایل‌ها را خاموش کنید و پرستار بچه استخدام کنید تا بتوانید با خیال راحت به تماشای یک فیلم طولانی بنشینید.
  • بر کل بدن تمرکز کنید: امیال جنسی برای مردان معمولاً به طور متناسب بر اندام تناسلی متمرکز نیست. توجه کردن به دیگر ناحیه‌های تحریک‌پذیر فشار و اضطراب از حسن عملکرد را کاهش می‌دهد و رابطه را لذت‌بخش‌تر می‌کند. زمانی‌که بحث رضایت جنسی مطرح است، کوتاه‌ترین فاصله بین دو نقطه برانگیختگی تا ارگاسم لزوماً یک خط صاف روی اندام تناسلی نیست. توجه خود را به کل بدن معطوف کنید تا هم خود و هم همسرتان از رابطه لذت ببرید. به خاطر داشته باشید که عجله‌ای نیست، مهم لذت بردن است نه به ارگاسم رسیدن. معاشقه را با شوخی و نوازش طولانی‌تر کنید تا خاطره خوشایندی از نزدیکی در ذهن‌تان شکل بگیرد.
  • درباره خواسته‌های خود صحبت کنید: گفتگو حتی در مواقع مساعد نیز دشوار است، این دشواری در صورت اجتناب از نزدیکی و متشنج بودن روابط دوچندان می‌شود بنابراین اگر گفتگو برایتان دشوار است، یکی از صدها کتاب جنسی را بردارید و فصلی از آن را باز کنید. راحت در یک گوشه دنج دراز بکشید و کتاب را با هم ورق بزنید. با نگاه کردن به عکس‌هایش بخندید و شوخی کنید تا همسرتان متوجه شود که شما تا چه حد مشتاق بهبود روابط هستید.
  • به متخصص مراجعه کنید: مشاوران روابط زناشویی و جنسی نقش مهمی در درمان کاهش میل جنسی دارند، بنابراین به شرمساری خود غلبه کنید و از ایشان راهنمایی بخواهید. از پزشک معالج خود بخواهید تا احتمال ابتلا به بیماری‌های موثر بر میل جنسی را بررسی کند. اگر داروهایی مانند داوری ضدافسردگی مصرف می‌کنید که کاهش میل جنسی یکی از عوارض جانبی آنها است، از پزشک بخواهید آنها را جایگزین کند.

انزال زودرس کیفیت رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد!

انزال زودرس یکی از مشکلات جنسی آقایان است که اثر بسیار منفی بر کیفیت رابطه جنسی دارد. در این اختلال مرد بسیار سریع ارضا می‌شود اما شریک او هنوز به هیچگونه لذتی دست نیافته است.

یکی از دلایل عمده این اختلال پرکاری غده تیروئید است. همچنین یکی دیگر از دلایل آن مشکلات روانی است. به همین دلیل کسانی که از این اختلال رنج می‌برند باید ابتدا ریشه این بیماری را پیدا کنند.

زود انزالی در مردان و روشهای درمان زودانزالی

درد در هنگام انزال یکی از مشکلات جنسی آقایان است!

درد در هنگام انزال سبب می‌شود بسیاری از مردان نسبت به برقراری رابطه جنسی دلسرد شوند. دلیل اصلی این مشکل اسپاسم عضله آلت تناسلی و یا التهاب پروستات است و می‌تواند زنگ خطری برای ابتلا به بیماریهای پروستات باشد.

به همین دلیل افرادی که از این اختلال رنج می‌برند باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنند و نسبت به درمان این اختلال اقدام کنند. زیرا اگر به این مشکل رسیدگی نشود احتمال ابتلا به سرطان بالا می‌رود.

1.انزال دردناک بر اثر پروستاتیت  Prostatitis

پروستاتیت prostatitis به التهاب یا عفونت غده پروستات گفته می شود. پروستاتیت رایج ترین مشکل اورولوژی*  در بین مردان زیر 50 سال است.

پروستاتیت باعث ادرار دردناک یا تکرر ادرار می شود، بنابراین این امکان وجود دارد که پروستاتیت به جای عفونت مجاری ادرار اشتباه گرفته شود. دیگر علائم پروستاتیت عبارتند از درد ناحیه پایین شکم و مشکل در رسیدن به نعوظ.

عوامل تشدید کننده پروستاتیت عبارتند از:

دیابت

سیستم ایمنی ضعیف شده

پروستات بزرگ شده خوش خیم

رابطه مقعدی

استفاده از کاتتر ادراری یا سوند ادراری* urinary catheter

*کاتتر ادراری یا سوند ادراری  urinary catheter :لوله باریک، توخالی و انعطاف‌پذیری است که برای جمع‌آوری ادرار، درون مثانه قرار داده می‌شود. به پروسه گذاشتن این لوله در علم پزشکی کاتتراسیون یا سونداژ می‌گویند.

* اورولوژی  urology :علمی است كه از بیماری و اختلالات و درمان سیستم ادراری در مردان و زنان و نیز اختلالات تناسلی و ناتوانی جنسی و ناباروری در مردان بحث می كند.

2. انزال دردناک بر اثر جراحی

برخی از انواع جراحی ها ممکن است باعث بروز عوارض جانبی، از جمله انزال دردناک، شود. یکی از این جراحی ها پروستاتکتومی رادیکال* radical prostatectomy می باشد، در این جراحی تمام پروستات و یا بخش هایی از بافت های مجاور آن برداشته می شوند. این جراحی برای درمان سرطان پروستات استفاده می شود. خطرات این جراحی عبارتند از: اختلال نعوظ، درد آلت تناسلی و درد بیضه. جراحی مربوط به درمان فتق hernia نیز باعث انزال دردناک می شود.

برخی عوارض جانبی مربوط به جراحی موقت هستند و به آرامی بهبود پیدا می کنند. پزشک ویژگی های شرایط شما را ارزیابی می کند تا روش های درمانی را بررسی کند. روش های درمانی در این شرایط عبارتند از مصرف داروها یا جراحی بیشتر.

3.انزال دردناک بر اثر کیست ها و سنگ ها

احتمال بروز کیست ها و سنگ ها در مجرای انزالی وجود دارد. این کیست ها یا سنگ ها می توانند باعث انسداد انزال، ناباروری و انزال دردناک می شوند.

انسداد در فرایندی به نام تراشیدن پروستات از راه مجاری انزال transurethral resection of the ejaculatory ducts در این روش قسمتی از بافت پروستات با جراحی برداشته می شود برطرف می شود.

4.انزال دردناک بر اثر مرف داروهای ضد افسردگی

داروهای ضدافسردگی باعث اختلال در عملکرد جنسی و از جمله درد در هنگام انزال می شوند.داروهایی که بیشترین عوارض جانبی  را بر روی مسائل جنسی دارند عبارتند از:

•    مهار کننده های بازجذب انتخابی سروتونین selective serotonin reuptake inhibitors یا SSRI

•    مهار کننده های بازجدب سروتونین و نوراپی نفرین

•    داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای و تتراسایکلین ها

•    مهار کننده های مونوآمین اکسیداز

در این شرایط مصرف داروها را بدون مشورت با پزشک متوقف نکنید. انجام این کار ممکن است افسردگی را بدتر سازد.

با پزشک مشورت کنید تا یک داروی جایگزین مناسب پیدا کنید. یافتن داروی مناسب با میزان مصرف درست ممکن است کمی نیاز به زمان داشته باشد.

*مهارکننده‌های بازجذب سروتونین با نام مخفف اس‌اس‌آرآی‌ها (SSRIs)دسته‌ای از داروهای ضد افسردگی هستند که برای درمان افسردگی و برخی از انواع اختلالات اضطرابی و اختلالات شخصیتی کاربرد دارند.

آیا دیدن فیلمهای پورنوگرافی بر کیفیت رابطه جنسی اثر می‌گذارد؟

این سوال یکی از سوالات رایجی است که بسیاری از زوجین می‌پرسند. متاسفانه این باور غلط وجود دارد که مشکلات جنسی آقایان با تماشای فیلمهای پورنوگرافی حل می‌شود.

باید بدانید که تماشای این فیلمها کار بسیار اشتباهی است. زیرا دیدن این فیلمها آستانه تحریک جنسی فرد را بالا می‌برد و دیگر فرد با محرکهای معمولی تحریک نمی‌شود و همین امر کیفیت رابطه جنسی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همچنین با توجه به اینکه در اینگونه فیلمها برخی حالات غیرمعمول دیده می‌شود ممکن است زوجین تصمیم بگیرند که آن حرکات را در رابطه جنسی خود داشته باشند و همین امر به سلامتی آنها آسیب وارد می‌کند.

چرا معده ورم می کند – چرا دچار ورم و نفخ شكم مي‌شويم؟

خواص تایید شده عرق کیالک برای سلامت بدن – خواص عرق کیالک یا زالزالک

۱۱ علت اصلی رشد و افزایش موهای زائد در زنان و مردان – علل رشد و افزایش موهای زائد

تأثیر اضطراب در قدرت باروری – چگونگی تأثیر اضطراب در باروری

ترکیبات شگفت انگیز کرم های ضد پیری –

کاربرد بیوفیدبک در درمان اختلالات روانی و سلامت جسمی – بیوفیدبک چیست؟

درد زانوها بعد از زایمان – دلایل درد زانو





:: برچسب‌ها: اختلالات جنسی، اختلالات جنسی زنان، اختلالات جنسی مردان، درمان اختلالات جنسی زنان ،درمان اختلالات جنسی مردان، انواع اختلالات جنسی ، درمان انواع اختلالات جنسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : یک شنبه 2 خرداد 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی